onsdag 20. juli 2011

Ny blogg og nye rotter.

Vi fikk helt uplanlagt ta over to jenterotter på 5 mnd, da tidligere eier ikke kunne ha de lengre. Rottene flyttet hjem til oss 4. juli 2011 og har fått navnene Alicia og Hexan. Det var vår 4 år gamle datter som bestemte navnene. De fant seg raskt tilrette, og bare etter et par timer i sitt nye hjem var de klare til å komme ut av buret og begynne å utforske sine nye omgivelser.
Vi har allrede blitt helt frelst i forhold til disse to små og nydelige dyrene. Jeg hadde helt ærlig aldri trodd jeg skulle forelske meg i to rotter, men det har jeg altså gjort!

Alicia:
er en Husky-rotte og er hvit og grå. Hun er definitivt den mest nyskjerrige av de to, og undersøker det som kan undersøkes. Jeg kaller henne for vår lille jente med ADHD. Hun er ikke sjenert og klatrer både på innsiden og utsiden av klærne dine. Men hun er ikke noe glad i kos. Hun har aldri vist noen for for aggresjon over for oss så langt, men hun er nok den dominante rotten, for hun setter Hexan på plass rett som det er. Alicia er matvraket av de to. Hun er den som er størst, og den som gafler i seg alt spiselig som kommer i hennes vei.














Hexan:
er en svart rotte med hvite tegninger på føttene og under magen. Hun er noe blygere enn sin burkamerat, og behøver litt lengre tid på å bli trygg på nye lyder og ting hun ser. Hun kan skvette av brå lyder og springe i huset sitt og hjemme seg, men nyskjerrigheten tar overhånd og hun kommer som regel raskt ut igjen. Hexan er den som liker kos. Når hun kommer opp i sofaen sammen med oss, springer hun som regel rundt til hun blir sliten. Så kommer hun og legger seg på magen min for å bli klødd. Da kan hun ligge der i timevis og bare NYYYYYTE. Og får man da et fleece-pledd lagt over seg samtidig, er lykken komplett. Hun har heller ikke vist tegn til å ville bite, ikke en gang når vår 4-åring håndterer henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar